Tramitar amb la companyia d’assegurances un sinistre amb el teu vehicle

General

Típic, acabem de patir un sinistre, i ara que hem de fer? Quins passos serien els lògics, adequats i correctes?

El primer de tot, independentment de que sigui culpa nostra o d'un tercer, serà posar-nos en contacte amb la nostra companyia asseguradora i declarar el sinistre

Sinistre pòlissa vehicle / moto

En el cas d'un sinistre de cotxe o sinistre de moto, caldrà que en el mateix lloc i moment de l'accident saber com omplir la declaració amistosa d'accident  (conegut com parte amistoso) i cerciorar-nos de què el contrari estigui assegura't.

  Què fer si el contrari no està assegurat o no compta amb els papers a mà?

En el cas que no estigui assegurat:

1. Truques a la teva companyia asseguradora i informes d'aquesta situació, ells ja ho tramitaran tot a través de la policia i/o batllia.
2. Igualment omples la DAA i la signeu tots dos implicats.

En el cas que no compti amb els papers: (la manera de procedir, és la mateixa que en el cas anterior)

1. Truques a la teva companyia asseguradora i informes d'aquesta situació, ells ja ho tramitaran tot a través de la policia i/o batllia.
2. Igualment omples la DAA i la signeu tots dos implicats.

Que és la declaració amistosa d'accident (DAA)?

És un document que té com a objectiu fonamental agilitzar les tramitacions dels danys materials originats per l'ús de vehicles de motor.

Generalment quan contractem l'assegurança d'un cotxe i/o moto, ja ens donen una còpia de DAA, juntament amb la pòlissa i el condicionat del producte contractat.
 

Et recomanem seguir les següents indicacions:

Escriu amb claredat: omple les dades amb lletres majúscules i evita confondre les dades del vehicle A (columna de fons blau) amb els del B (columna de fons groc).

Omplir el màxim de dades possible.

  • Fixa't bé en la columna central, que és la que determina les circumstàncies del sinistre.
  • Si hi ha testimonis de l'accident, anota el seu telèfon i adreça.
  • Si hi ha lesionats o més vehicles implicats, omple l'apartat corresponent.
  • Dibuixa un croquis de l'escenari de l'accident, el més ajustat a la realitat possible.
  • Firma el document, comprova que l'altre conductor també ho fa i que es quedi amb la còpia d'aquest, i l'original serà el que hauràs de portar a la teva companyia asseguradora.

     

Un cop tinguem la declaració, anirem a la nostra companyia d'assegurances i allà ens informaran de tot el protocol.
 

Sinistre pòlissa llar / comerç / empresa

En el cas d'un sinistre al nostre habitatge, empresa i/o comerç també caldrà posar-nos en contacte amb la nostra companyia, ho hauríem de fer el més ràpid possible perquè l'equip de sinistres puguin determinar si cal que enviï un pèrit o reparador i a partir d'aquí ja us orientaran sobre els passos a seguir.
Important també, en aquests casos, si es poden aportar fotos del sinistre.

Què cal tenir en compte especialment? Errors freqüents?

1- En el cas, per exemple, que el sinistre sigui per danys per aigua, que solen ser els més freqüents, recomanem trucar a la companyia asseguradora perquè puguin valorar ràpidament quin pas s'ha de donar, com per exemple reparar de seguida i no esperar un peritatge. Evidentment si el sinistre és greu, si heu de trucar abans a un reparador o al servei d'assistència 24 h, que solen estar indicats en la pòlissa i després si informar a la companyia.

2- La companyia asseguradora sempre demanarà factures en el cas que el client hagi reparat abans que sorgeixin "danys col·laterals" a un tercer. Per exemple: Si l'assegurat ha tingut una fuita d'aigua al WC, i ja l'ha reparat però després al veí de sota li surten taques d'aigua posteriors, l'asseguradora reclamarà la factura de la reparació del WC.

Sinistre pòlissa salut /subsidi / complement cass

En el cas de patir un sinistre en el qual hàgim de declarar un accident laboral en el qual tinguem un part d'accident de lesions corporals i/o un justificant de baixa laboral, cal aportar els documents originals per tramitar el sinistre, independentment de les cobertures de la pòlissa contractada, i s'han de portar les factures de les despeses mèdiques.

Què cal tenir en compte especialment? Errors freqüents?

Complement cass: A través de l'autorització de dades, document que se signa en contractar la pòlissa, la Cass transfereix automàticament a la companyia tots els informes mèdics i despeses sanitàries per a procedir al seu abonament. És a dir, l'assegurat no cal que aporti cap document a l'asseguradora, a excepció que aquesta requereixi alguna en concret.

Subsidi: Sempre cal aportar els originals (baixa i/o prolongacions) expedits per a l'empleat.

Sobretot, aprofitem per a recomanar que quan es contracti aquest tipus de pòlisses es tingui molt en compte saber quines cobertures estem contractant, per tal que en el moment de percebre la indemnització econòmica aquesta sigui acord amb les nostres expectatives o necessitats. Tingues present que en temes de salut, el millor és triar un producte amb una molt bona cobertura o que ens encaixi amb les nostres necessitats, no només ens hem de quedar amb la part econòmica, ja que no sempre donen un bon resultat les assegurances més econòmiques. Frases com “lo carato sale caro”, “lo importante es saber lo que es importante”, “pan para hoy hambre para mañana”, quan les associem a una assegurança de vida, salut o decés, prenen tot el sentit en el moment de la veritat.

En qualsevol dels casos anteriorment mencionats, tota informació serà de gran ajuda, com per exemple, les bàsiques:

  • Dades de la persona assegurada
  • Dades de la pòlissa contractada
  • Descripció (aportant fotografies, si s'escau) del sinistre, com la data, lloc.. Etc.
  • I en el cas d'haver un contrari, dades de la tercera persona i companyia asseguradora.

 

Pels nostres clients una vegada es recopilin totes les dades, es pot començar a tramitar un sinistre des del nostre formulari web: Formulari web 

Vols estar sempre al dia?

Si vols que t’enviem els propers articles del nostre blog, així com notícies o promocions, tens dues opcions:

Subscriu-te a la nostra news (enllaç al peu de la pàgina d’inici), o Contacta amb nosaltres fent click al següent botó.